Tidak Tersenarai Dalam UPU

بسم لله الرحمن الرحيم

Maka tibalah ujian dari Allah keatas Ibnu Jamaludin.Apabila rakan-rakan sibuk bergembira mendapat upu.Aku turut bergembira walhal aku sendiri tidak dapat.Ketika ini aku sudah di dalam matrik.

Rakan-rakan,Guru-guru dan ahli keluarga sendiri beraasa hairan mengapa aku tidak dapat walhal result aku sudah baik malah kawan yang kurang dari aku mendapatkan tempat di universiti.

Maka Ibnu Jamaludin melakukan permohonan kali kedua.Maka Allah tidak mengizinkan lagi.Jawapan yang mampu dimulutku hanyalah YANG MEMASUKKAN SESEORANG ITU DI DALAM UNIVERSITI ADALAH ALLAH.BUKANNYA RESULT.SEBALIK SESSUATU ADA SESUATU REDHA SANGKA BAIK.

Maka terbuktilah mengapa Allah tidak mengizin aku ke universiti dan kekal sementara menunggu bumi syam jordon.

Hikmahnya ialah,ketika di matrik Ibnu Jamaludin mendapat tawaran syukbah dakwah dan tarbiah.Disitu aku dapat meninggalkan beberapa jasa disana.Selain itu,di sana aku istikhoroh untuk memilih modul ternyata untuk modul ketiga dimana terdapat subjek sains komputer.ketika di jordon terdapat ujian sains komputer.Alhamdulillah berjaya.Akhir sekali,aku dapat mendalami ilmu sains dan menjadikan aku menjadi cinta dan ingin mencari ilmu sains di samping belajar di jordon.

Maka Allah lah sebaik baik pengatur…..

Tinggalkan Jawapan

