Berbuat Baik dan Cinta Pada Anak Kecil

السلام عليكم

Alhamdullillah masih berpeluang untuk menulis….Terdetik hati ingin menceritakan mengenai anak kecil…Saya merupakan seorang yang sangat suka pada anak kecil…Ketika sampai di muka bumi jordon ini,,saya berasa hairan dengan beberapa akhlak anak kecil yang suka mempersendakan orang luar jordon seperti kami….setelah 3 hari saya diganggu dengan anak kecil yang sama…saya telah melakukan kesilapan di mana saya meminta agar Allah melindungi saya dari diganggu anak kecil tersebut…Betapa lemahnya iman saya,,sedangkan dugaan saya hanya kecil..Moga Allah mengampuni saya dan meningkat kan kesabaran dan kasih sayang kepada kanak-kanak…

Pada keesokan harinya,,saya berasa hairan dimana anak kecil itu…saya berasa pelik dengan perasaan saya…Akhirnya saya akui saya merindui mereka…Kerinduaan itu berlanjutan selama 5/6 hari kerana tidak bertemu mereka..Ditakdirkan Allah saya bertemu dengan anak kecil lain yang sangat baik..Dia seorang ank siria yang melarikan diri bersama keluarga untuk mencari kehidupan yang selamat..Dia bermain dengan saya,,peluk saya meminjam kopiah saya dan duduk di sebelah saya…kami juga sempat berbual bersama…Bermula dari peristiwa ini,,saya berazam membeli gula-gula dan inigin diberi pada kanak-kanak….

..IMG_20150909_201728[1]IMG_20150909_201458[1]

Pada hari yang lain saya melihat anak kecil bermain bola…Tiba -tiba terkena kereta dan memecahkan side miror kereta…Lalu mereka melarikan diri..Lantas saya berkata “memang orang jordan begini ek”..Lalu rakan saya bernam Hasyimi menegur saya mereka anak yatim…Saya baru perasan itu adalah markaz anak yatim…Ya Allah ampunilah dosa ku….

Hari yang dinantikan tiba,,saya bertemu dengan anak kecil yang suka mempersendakan saya…Tidak sempat die bermuka mulut,saya menghulurkan gula-gula kepada mereka..terlihat mulut mereka tidak terkeluar perkataan…Lalu saya berbual bersama mereka…Dan ajaib mereka berinteraksi dengan saya cara yang baik…

Begitu lah kehidupan…berbuat baik..kebaikan yang berlaku…

Tinggalkan Jawapan

